اتو كلاو آزمايشگاهي

اتوكلاو چيست؟
اتوكلاو ابزاري است كه براي ضد عفوني استفاده مي شود. ضد عفوني شدن به معناي دفع يا پايان يافتن همه موجودات زنده (موجودات زنده از جمله اسپور) با استفاده از راهكارهاي فيزيكي ، ماده يا بخار است. كلمه استريليزر از كلمه لاتين Sterilis گرفته شده است به معني هيچ كالاي طبيعي و وزن نيست. اين بخش به طور انحصاري در حوالي اتوكلاوها قرار دارد كه بطور كلي در كانون هاي رفاه عمومي ، آزمايشگاه هاي باليني و تحقيقات مورد استفاده قرار مي گيرد. اين اسباب در غير اين صورت استريليزر خوانده مي شود. پاكسازي بايد به عنوان بسياري از اشكال فوري قابل توجه در انتقال ادارات بهزيستي (ضد عفوني مواد ، محيط كشت و مونتاژ مكانيكي) با توجه به شرايط شديد تصفيه 

در نظر گرفته شود. مراحل دستيابي به شرايط استريل در مواد بي حركت به شرح زير است:
تميز كردن،
تصفيه
بررسي و مشاهده
ترتيب و بسته بندي
پاكسازي
يدكي
انتقال مواد و لوازم
اتوكلاو
عكس اتوكلاو
استفاده از اتوكلاو
اتوكلاو براي اخراج ايمن (سازمان غذا و دارو (FDA)) مقاله اي را به يك گزارش واقعي وابسته مي كند ، يك كالاي متناقض با مقالات مختلف كه فرايند ضد عفوني سازي مشابهي را تجربه مي كنند. ، هنگامي كه احتمال استريل بودن كمتر از چيزي باشد كه از يك ميليون نفر به نام سطح تضمين استري (SAL) و غيرفعال كردن ميكروب ها در هنگام ضد عفوني شدن وجود داشته باشد ، به عنوان استريل تلقي مي شود. ايالت ها.)
ميكروارگانيسم هايي كه در سازمان هاي بيمه اجتماعي (كلينيك ها ، مراكز تحقيقاتي) در اشياء مورد استفاده در تمرين هاي نمايشي ، مفيد يا خدمات انساني استفاده مي شوند. اتوكلاو عموماً در شركت هاي تغذيه اي و دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد و در مراكز تحقيقاتي ، مواد و وسايل مورد نياز جهت مصارف آن ، ضد عفوني مي شود:
براي برنامه ريزي مواد مورد استفاده براي كشت باكتري شناسي (لوله هاي آزمايش ، پيپت ها ، محفظه ها و موارد ديگر) و حفظ فاصله استراتژيك از آلودگي.
براي چيدمان سخت افزار مورد استفاده براي بازرسي (همه بايد در شرايط استريل باشد: سوزن ، لوله ، محفظه).
براي تميز كردن سخت افزار sullied.
اتوكلاوها در مجموعه اي از اندازه ها در دسترس هستند. كمترين وسايل ، نوع كار و بزرگترين وسايل مدرن هستند كه براي كار به مراحل قبل از استقرار احتياج دارند. حجم محفظه ضد عفوني به عنوان نوعي چشم انداز در نظر گرفته شده و تخمين اتوكلاو در دهانه هاي مكعب يا ليتر تخمين زده مي شود. در چگونگي كنترل اتوكلاوها ، مدل هاي دستي ، خود لودر يا برنامه ريزي شده كامل وجود دارد.
استانداردهاي عملكرد اتوكلاو
اتوكلاوها با استفاده از خصوصيات ترموديناميكي آب به عنوان يك ماده غيرمستقيم كار مي كنند. در شرايط عادي (سطح چگالي و وزن فشارسنج) حباب هاي آب (در مرحله سيال) و در 100 درجه سانتيگراد (مرحله بخار) متلاشي مي شوند. در صورت خاموش شدن وزن ، در دماي پايين حباب مي شود و در صورت افزايش وزن ، در دماي بالاتر حباب مي شود. با كنترل فشار دود آب ، دماي محفظه اتوكلاو ممكن است با كنترل دما تا وزني قابل توجه تر از وزن اقليمي ، به دماي بيش از 100 درجه سانتي گراد يا از طرف ديگر برسد. خم همراه نشان مي دهد كه چگونه عملكرد آب با تكيه بر وزن و شرايط دما است.
اتوكلاو
نمودار وزن / دما
اين خم نشان مي دهد كه چگونه مراحل قوي ، مايع و گازي با توجه به وزن و شرايط دما وابسته و كار مي كنند.
خط تصعيد نشان مي دهد كه در صورت شرايط پيش تعريف شده اگر گرما به مرحله قوي منتقل شود ، تمايل دارد كه بدون تغيير در مرحله سيال ، مستقيماً به مرحله سيال (در مقابل E-E) تغيير يابد.
خط Fusion نشان مي دهد كه با انتقال گرما به آب در شرايط خاص ، مرحله قوي به مرحله سيال تغيير مي يابد و با افزايش دما ، آن را به مرحله دود (بخش H-H) تبديل مي كند.
خط بخار نشان مي دهد كه در چه شرايطي آب در مرحله سيال به مرحله بخار تبديل مي شود.
زمان ملاقات سه خط به عنوان نقطه سه گانه شناخته شده است. در چنين شرايطي ، سه مرحله به طور كلي در حال تعادل است.
اتوكلاو
نمودار دما / حجم
اين خم دو خط خاص را نشان مي دهد: خطوط سيال غوطه ور (سمت چپ) و بخار خيس (راست).
با افزايش وزن ، دما نيز به همين ترتيب گسترش مي يابد (رجوع كنيد به خطوط p2 ، p1 و p3) توجه داشته باشيد كه p1 
نيمه سمت چپ خط مايع خيس شده در مرحله سيال آب است (نمودار A_B). با انتقال گرما ، دماي سيال از دماي A به B افزايش مي يابد.
بين مايع خيس شده و خط دود غوطه ور (بخش B-C) ​​مخلوطي از مراحل دود و مايعات وجود دارد و درجه حرارت ثابت مي ماند. با حركت به سمت نقطه C ، طبيعت بخار بهبود مي يابد. (كيفيت (X). اتصال بين تمام حجم بخار و حجم كامل (حجم مايعات و حجم بخار). كيفيت = 1: اين بدان معناست كه بخار خيس مي شود و هرگونه افزايش دما باعث گرم شدن بخار بيش از حد مي شود.)
به يك طرف ايمنخط بخار افتاده ، آب كاملاً در مرحله دود (ناحيه C_D) است.چشم انداز مقطعي در مورد اتوكلاو بخار
شكل همراه بخش هاي اصلي يك چارچوب بخار اتوكلاو را نشان مي دهد. قسمت هايي كه به طور معمول در اطراف اتوكلاو (محل دقيق موارد مختلف) در قسمت هاي بالا و پايين قرار دارند.
اتوكلاو
چارچوب بخار اتوكلاو
نمايش اجزاي اتوكلاو در نماي
در اينجا يك تصوير كوتاه از معروف ترين دوره هاي دوره بخار اتوكلاو وجود دارد. از عدد مشابهي براي صحبت با هر قسمت در شكل بالا و تصوير زير آن استفاده شده است. توجه داشته باشيد كه مجموعه اي از اشكال با ساختارهاي مختلف مشخص مي شوند.
شير امنيتي: ابزاري كه مانع از فشار بخار از تجاوز به يك مقدار خاص مي شود. توليدكنندگان اين دريچه ها را در محفظه ضد عفوني درست مانند سپر خارجي معرفي مي كنند.
مانومتر اتاق: يك ابزار مكانيكي است كه فشار دود را در يك محفظه پاكسازي تخمين مي زند.
Manometer Jacket External: يك ابزار مكانيكي است كه فشار دود داخل سپر اتوكلاو خارجي را تخمين مي زند.
درب اتوماتيك اتوكلاو: وسيله اي است كه محفظه تميز كردن همه چيزهاي در نظر گرفته شده را جدا مي كند. به طور معمول داراي يك ابزار امنيتي است و وقتي وزن داخل محفظه زياد است ، آن را از باز شدن باز مي دارد. علاوه بر اين ، داراي مهر و موم هايي براي جلوگيري از خروج بخار در هنگام كار دستگاه است. ورودي هاي اتوكلاو ممكن است دقيقاً از لحاظ جسمي يا برقي كار كنند.
Entryway Handle: دستگاهي كه به مشتريان امكان مي دهد يك ورودي را در ابزارهاي خاص باز و بسته كنند. به طور كلي ، چارچوب هاي مكانيزه براي توانمند سازي وسايل مناسب و فزاينده استفاده مي شوند.
اتاق ضد عفوني: فضايي است كه مواد ضد عفوني كننده در آن قرار مي گيرد. در نقطه اي كه محفظه بسته است ، محفظه تمام مواردي را كه در نظر گرفته مي شود جدا مي كند و هنگام انجام عمليات ضد عفوني ، محفظه با بخار پر مي شود.
خط تخليه Buildup: مجرايي كه ميعانات ايجاد شده در اثر حرارتي را ايجاد مي كند بين بخار و دنده تميز مي شود.
دماسنج: ابزاري است كه دماي روش پاكسازي در اتوكلاو را تخمين مي زند.
لوله رها كننده دفاعي مايع خارجي (خط خروج كت ها): كانال كه باعث تخليه مايع ضخيم شده در اثر حرارت مي شود بين بخار و تقسيم كننده هاي دفاعي حركت مي كند.
خروج Fume به انتهاي چرخه: با اوج چرخه پاكسازي ، بخار از طريق استراتژي هاي كنترل شده اتوكلاو آزاد مي شود.
محدود كردن VapourPassage براي چرخه استريليزاسيون مايع: يك وسيله مكانيكي است كه ورود بخار به چرخه تميز كردن مايع را محدود مي كند تا دما را به صورت كنترل شده كاهش داده و از پيش بيني حباب مايعات ضد عفوني شده جلوگيري كند.
مجراي تخليه بخار براي عقيم سازي مايعات: روشي كه بخار در هنگام ضد عفوني مايعات با عبور از انسداد دود (قبل از آن به تصوير كشيده شده) طول مي كشد.
خط تخليه دود در طي چرخه RapidSterilization: راهي كه بخار در هنگام چرخه تميز كردن سريع در حال انجام است.
خط خوراك Fume: استوانه اي كه بخار خود را به اتوكلاو تغذيه مي كند ، داراي كنترل و اتصالي است كه امكان ورود بخار به اتوكلاو را در شرايطي كه براي چرخه پاكسازي وجود دارد ، فراهم مي كند.
فيلتر دريچه ورودي هوا: ابزاري كه اجازه مي دهد تا هوا غربال شده از انتهاي چرخه پاكسازي عبور كند. اين دريچه وزن محفظه ضد عفوني را با وزن بارومتر مقايسه مي كند.
پالتو: فضاي اطراف بار ضد عفوني كننده كه بخار جريان دارد. دليل موجود انتقال گرما به محفظه و محدود كردن اندازه گيري مايعات غليظ است. اين فضا از طريق كانالهايي كه توسط دريچه هاي برقي محدود شده اند با محفظه و فاضلاب ارتباط برقرار مي كند. همه اتوكلاوها بيمه ندارند. تعدادي از توليد كنندگان با قرار دادن مقاومت الكتريكي در اطراف بار ضد عفوني كننده ، آن را القا مي كنند.
دريچه تنظيم بخار ورودي: يك ابزار مكانيكي است كه فشار بخار را به اتوكلاو كنترل مي كند. مشروط بر چرخه انتخاب شده ، وزن و دما در نوسان خواهد بود. هرچه وزن بيشتر باشد ، درجه حرارت بالاتر و وزن آن نيز كمتر است ، درجه حرارت پايين تر خواهد بود.
لوله تأمين بخار. لوله اي كه بخار را از مخزن آب جوش يا مولد بخار به اتوكلاو مي كشد.
Fume Trap: ابزاري در نظر گرفته شده براي گسترش بهره وري از گرماي بخار و جلوگيري از خروج بخار از چارچوب. اين شير فقط مي تواند مايع گردآوري شده در محفظه ، سپر و اتوكلاو را خارج كند.
فاضلاب: دوره جمع آوري و آزاد كردن مايع گردآوري شده ايجاد شده 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.