آنژيو چيست

بخش آنژيوگرافي بزرگسالان
اين بخش يكي از محورهاي منطقي كشور با سخت افزار درماني خاص و استفاده از متخصصان قلب و عروق مداخله اي است.
اين مركز داراي پنج اتاق آنژيوگرافي بزرگ است و از هم اكنون بيش از 15322 دارو براي هر سال در بيش از 20 نوع متمايز شايع وجود دارد و در پيشرفت تهاجمي گام هاي مثبتي را برداشته است. علاوه بر اين داراي اكوكارديوگرافي داخل عروقي (IVUS) است كه از نظر نوع در كشور يكي از انواع است.

دولت هاي بعدي اين منطقه آمده اند:
- آنژيوگرافي قلب ، ذهن و رگهاي حاشيه اي (عروق حاشيه)
- آنژيوپلاستي
- ولووپلاستي
- لوله هاي VSD ، ASD و PDA را ببنديد
- بيوپسي قلب
- پريكارديوسنتز ، هدف ترومبوآمبولي پنوموني
- T.A.V.I و EVAR
- ضربان سازهاي موقتي ، فلوروسكوپي دريچه قلب
بخش آنژيوگرافي كودكان
اين دفتر يكي از مراكز منطقي كشور با سخت افزار قابل توجه ترميمي و استفاده از قلب و عروق مداخله اي كودكان است.
اين مركز داراي دو اتاق آنژيوگرافي كودكان است و در حال حاضر بيش از 2089 مورد معالجه اطفال در بيش از 20 نوع شايع متمايز است و در پيشرفت و واسطه گري اقدامات مداخله اي گام هاي مثبتي را برداشته است.
به دولت هاي همراه مراجعه مي شود:
- آنژيوگرافي عروق حاشيه ، ذهن و مادرزادي
- والولو پلاستي ريوي و آئورت
- بستن مجراي VSD ، ASD ، PDA را با استفاده از حلقه و تقويت كننده
- ترميم انسداد آئورت با تورم و استنت
- بيوپسي قلب و كت مناسب
كاتتريزاسيون قلبي عروقي (كاتتريزاسيون قلب)
متخصصان از كاتتريزاسيون قلبي عروقي براي انجام آزمايشات و آزمايشات بيشمار بر روي قلب و رگ ها استفاده مي كنند. كاتتريزاسيون يك سيستم مزاحم است كه در آن يك سوند (سيلندر بلند) در بدن تعبيه مي شود. براي كاتتريزاسيون قلب ، معمولاً در ناحيه پوسته شكاف كمي باز مي شود با اين هدف كه متخصص بتواند مستقيماً به مجراي يا رگ برسد. كاتتر از طريق رگ به قلب هدايت مي شود. با تزريق مواد ، (به عنوان مثال ، عملگرهاي متمايز) يا هدايت سوند از طريق فيكس ، چند ارزيابي و دارو ممكن است.
كاتتريزاسيون قلبي و عروقي يك استراتژي است كه در آنژيوگرافي عروق كرونر (تصويربرداري عروق كرونر) ، بطن (تصويربرداري داخل بطني براي معالجه برخي از بيماري هاي دريچه قلب يا ضعف عضلات قلب انجام مي شود) ، يا مطالعات ممكن است توسط تعبيه يك ماده اختلاف يد دار انجام شود. الكتروفيزيولوژي انجام شده (ارزيابي حركت الكتريكي قلب و عروق). ادعاي شهرت انواع آنژيوگرافي را مي توان از طريق كاتتريزاسيون و داده هاي مربوط به رگه هاي حاشيه و مجراهاي داخل ريه ها انجام داد (آنژيوگرافي پنوموني). از كاتتريزاسيون قلبي عروقي نيز مي توان براي بررسي موارد تسليم قلب ذاتي و ارزيابي فشار خون در قطعه هاي مختلف قلب استفاده كرد.
ارزيابي هاي كم هزينه ، كم تحركتر ، (به عنوان مثال ، اكوكارديوگرافي و بررسي اتمي) داده هاي زيادي را ارائه مي دهند ، اما اين فقط كاتتريزاسيون قلب است كه برخي از موضوعات خاص را تشخيص مي دهد. كاتتريزاسيون قلبي عروقي نيز ممكن است پس از ارزيابي هاي مختلف انجام شود تا نتايج آنها را تأييد كند. متخصصان همچنين مي توانند بيوپسي (بيوپسي بافتي) از عضله قلب را از طريق سوند قلبي عروقي انجام دهند تا شدت آن را تحليل كنند يا بافت قلب بعد از پيوند را بررسي كنند.
كاتتريزاسيون خاص قلب
براي انجام يك آزمايش نشانگر مثلاً آنژيوگرافي يا دلايل غير بحراني بايد به يك كلينيك مراجعه كنيد تا كاتتريزاسيون قلب انجام شود. اين ارزيابي در كلينيك پزشكي به عنوان يك استراتژي سرپايي انجام مي شود. كاتتريزاسيون قلب يك تكنيك معمولي و عادي است ، اما از اين رو مي تواند خطراتي را نيز به همراه داشته باشد زيرا روشي مزاحم است. به شرطي كه PCP فكر كند داده هاي آنژيوگرافي در معرض خطر است ، وي خواستار اين ارزيابي خواهد بود. قبل از انجام آنژيوگرافي با پزشك مراقبت هاي اوليه صحبت كنيد و نگراني هاي خود را مطرح كنيد. تعداد معدودي از افراد با مشكلاتي روبرو خواهند شد ، به عنوان مثال ، زخمي شدن ، بي حسي زودگذر يا در محل اضافه شدن كاتتر ، در حالي كه اين گرفتگيها فوق العاده غير معمول هستند. تعداد معدودي از افراد به كنتراست حاوي يد نيز لمس مي كنند.
به طور فزاينده اي از پيچيدگي هاي خطرناك ، به عنوان مثال ، نارسايي قلبي عروقي ، سكته مغزي يا ورم مفاصل (مسئله نبض) بسيار نادر است و در بيشتر موارد در افرادي كه قبلاً واقعاً بيمار بوده اند اتفاق مي افتد. به ياد داشته باشيد كه بسيار مورد توجه شما قرار مي گيرد و استراتژي هاي عقيم در تمام مراحل دنبال مي شوند.
دستورالعمل هاي مرحله به مرحله براي انجام آنژيوگرافيقبل از سوند شدن قلب ، در مورد داروهاي خود با پزشك مراقبت هاي اوليه صحبت كنيد. ممكن است لازم باشد كه چند روز قبل از آنژيوگرافي ، برخي از آنها ، به ويژه رقيق كننده خون يا ضد انعقاد خون را ترك كنيد. تهيه يك مجموعه تركيبي از پزشكي كه با اندازه گيري آنها به دست مي آوريد يك فعاليت حيرت انگيز است ، بنابراين متخصصان و متخصصان دقيقاً مي دانند چه دارويي را مصرف مي كنيد.
به شما توصيه مي شود كه از ساعت 12 عصر قبل از آنژيوگرافي ، نخوريد و بنوشيد. در صورت احتمال ابتلا به ديابت ، قبل از آنژيوگرافي با PCP در مورد خوردن و انسولين صحبت كنيد. در صورت عدم حساس بودن به مواد حاجب حاوي يد ، در روز قبل از آنژيوگرافي ، داروهاي مختلفي دريافت خواهيد كرد و فقط چند دقيقه قبل از آنژيوگرافي به شما تزريق استروئيد داده مي شود.
پس از ورود كاتتريزاسيون ، آرايش و آنژيوگرافي در بيشتر موارد 2 تا 3 ساعت طول مي كشد ، پس از آن شما براي چند ساعت در اتاق بهبودي قرار خواهيد گرفت. قبل از انجام اين ارزيابي ، ممكن است آزمايش خون ، ECG و پرتوهاي X قفسه سينه انجام شود. آنژيوگرافي در آزمايشگاه يا سوند لب انجام خواهد شد. شما به صفحه قلب وصل خواهيد شد و سنج به بازوي شما پيوسته است. يك دوره داخل وريدي در بازوي شما تعبيه خواهد شد و شما يك تجويز آرام بخش براي باز كردن در حين آنژيوگرافي دريافت خواهيد كرد.
حضار محل اتصال شما را در جايي كه سوند قرار دارد تعبيه و در صورت مهم بودن تميز مي كند. در اين مرحله ، متخصص در آنجا نزديكي را به داخل منطقه تزريق مي كند. به اين ترتيب ديگر هيچ عذابي احساس نخواهيد كرد. متخصص در آن مرحله پوست را سوراخ مي كند تا كاتتر را به داخل وريد يا مسير تهيه را با يك سوزن غير معمول وارد كرده و سوند را از طريق وريد به قلب هدايت كند. در طي اين روش ، هيچ عذابي احساس نخواهيد كرد. در حين انجام آنژيوگرافي هوشيار خواهيد بود و متخصص در طول فعاليت شفاف سازي هاي اساسي را به شما ارائه مي دهد.
متخصص از طريق مسير تهيه سوند را تعبيه كرده و آن را به قلب مي فرستد. در آن زمان هر چيزي كه وارد بدن شود (تمايز مواد ، ابزارهاي ترميم كننده و موارد ديگر.) از طريق سوند منتقل مي شود. پزشك مراقبت هاي اوليه شما ممكن است بيش از يك كاتتر را در منطقه براي تجزيه و تحليل منطقه تعبيه كند. طيف گسترده اي از مواد را مي توان از طريق كاتتر براي مديريت نوك كاتتر ، انجام آزمايش خون ، تزريق رنگ ها ، اندازه گيري فشار در حفره هاي مختلف قلب و انجام ساير آزمايش هاي اساسي انجام داد. مشروط بر آنچه انجام مي دهيد ، ممكن است احساس قرمزي ، صف كشيدن يا احساس تنگي نفس كنيد. توجه داشته باشيد كه اين احساسات معمولي است. نگران نباشيد و در مورد احتمال وقوع آنها نيز نگران نباشيد. تاكنون از پزشك مراقبت هاي اوليه خود بپرسيد كه در طول كاتتريزاسيون چه چيزي در فروشگاه است. فوراً به پزشك معالج اوليه خود بگوييد كه عذاب قفسه سينه داريد.
پس از اتمام آنژيوگرافي ، سوند و سوند وريدي اخراج مي شود. براي مقابله با هر نوع در حال مرگ ، متخصص يا حضار به طور ناخواسته سوند را مي خرد ، كه ممكن است بسيار ناخوشايند باشد و بعد از آن آن را گاز كند.
بعد از اتمام آنژيوگرافي ، شما به اتاق بهبودي منتقل مي شويد و به مدت 15 دقيقه يا بيشتر ظريف روي سوند فشار مي يابيد. در برخي افراد ، بخيه هاي خاص يا دستگاه ها براي رفع مجرا بايد مورد استفاده قرار گيرند. بايد سعي كنيد چند ساعت استراحت كنيد و پاهاي خود را دراز كنيد. يك پزشك پزشكي نبض و فشار خون شما را معاينه مي كند. هنگامي كه تأثير داروهاي ضد درد و كنترل تخليه قابل تصور از بين رفت ، شما آزاد خواهيد شد.
شخص ديگري بايد شما را به خانه آورد. در هر ساعت 6 تا 8 ساعت در خانه يك بازخورد صاف از خانه (يا بازوي خود را انجام دهيد) اگر به راحتي انجام شود. لازم نيست در ساعت 48 تا 72 ساعت چاقو بزنيد يا چيزهاي اساسي را بلند كنيد ، اما مي توانيد كارهاي استاندارد خود را انجام دهيد. به شما توصيه مي شود مايعات زيادي بنوشيد تا اختلاف را كنار بگذاريد.
دستورالعمل براي رمزگشايي نتايج
از كاتتر قلب و عروق هم به عنوان يك وسيله تحليلي و هم براي درمان استفاده مي شود. بيشترين كاربرد اثبات شده آنژيوگرافي ، بررسي سيستم هاي زندگي قلب ، به ويژه راهروهاي عروق كرونر آن است. از طريق تصويربرداري در طي كاتتريزاسيون قلبي عروقي ، متخصصان بلوك رگها را تجزيه و تحليل مي كنند و علاوه بر اين اندازه و موقعيت چك را نيز تعيين مي كنند. گزينه هاي درماني براي انسداد دوره كرونر شامل درمان دارويي و پايبندي به يك روش جامد زندگي ، روش پزشكي يا درمان در طي آنژيوگرافي است. به عنوان مثال ، پزشك ممكن است آنژيوپلاستي را به عنوان يكي از جنبه هاي اصلي كاتتريزاسيون قلب انجام دهد تا در صورت مشاهده پلاك در داخل مجراها ، جريان خون را تشويق كند. علاوه بر اين ، پزشك مراقبت هاي اوليه ممكن است از يك استنت براي بهبود انتشار در يك مسير تهيه مسدود شده استفاده كند. به شرط اينكه پس از سوند زدايي ، برطرف شود كه رگهاي شما بايد با استفاده از روشهاي پزشكي ترميم شوند ، پزشك مراقبتهاي اوليه شما راجع به مجراي كرونري در كنار فرايند پزشكي متحد شما با شما مكالمه خواهد كرد. قلبمتخصص از داده هاي تصاوير بدست آمده در هنگام آنژيوگرافي در تنظيم دقيق درمان استفاده مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.